Breed aantal diensten
Bart Cosaert baat een apotheek uit op de Lippenslaan in Knokke. Zijn grootvader is ermee gestart en hij zet als derde generatie de zaak verder. Zijn vader vertrouwde de personeelszaken toe aan het sociaal secretariaat van de kust, de voorloper van Besox. Bart zag geen enkele reden om dat te veranderen. Meer nog: ook alle professionele bancaire verrichtingen en de verzekeringspolissen regelt hij met het Besox-kantoor ‘achter de hoek’.
Sommige zaken bespreek je veel gemakkelijker tijdens een persoonlijk contact
Robot zal persoonlijke service vergroten
Bart heeft vijf jaar geleden de zaak van zijn vader overgenomen, al is deze niet helemaal van het toneel verdwenen: hij komt nog zo’n 2 à 3 dagen per week inspringen. En zoals het de jongste generatie betaamt, heeft ook hier de digitalisering een grotere plaats ingenomen. Die zorgt voor een optimalisatie van de administratie, bestellingen, voorraad en facturatie. Binnenkort krijgt deze optimalisatie zijn hoogtepunt, wanneer Apotheek Cosaert verhuist naar een nieuw pand, vijf huizen verder.
“Daar zullen we beschikken over een robot die alle bestellingen en voorraden netjes zal rangschikken, waardoor we nog meer tijd aan de klant kunnen besteden. Het zal ons ook toelaten om extra diensten aan te bieden: in onze nieuwe apotheek zal er een speciale afdeling komen voor medische hulpmiddelen.”
LOKALE EN PERSOONLIJKE DIENSTVERLENING
Het kan bijna een luxe genoemd worden dat Bart Cosaert letterlijk achter de hoek een volledig gamma professionele diensten vindt om zijn zaak te runnen. “Ik vind dat wel aangenaam dat ik zomaar kan binnenspringen. Sommige zaken bespreek je immers veel gemakkelijker tijdens een persoonlijk contact.”
Naast verschillende personeelsaangelegenheden (contract jobstudent, aanpassing uurregeling enzovoort) vindt Cosaert het echt wel een plus dat hij bij Besox ook voor andere professionele zaken terechtkan. “Ze beschikken over een breed aantal diensten en de informatie stroomt vlotjes van de ene afdeling naar de andere. Ik moet niet steeds opnieuw mijn verhaal vertellen. Dat vergemakkelijkt mijn werk enorm.”
Wie is apotheek Cosaerts?
De Lippenslaan telt maar liefst vier apothekers. Om zich te onderscheiden hebben de Cosaerts altijd een zeer persoonlijke band met hun klanten opgebouwd. Service, kennis en vertrouwen zijn hiervoor de sleutelwoorden. Niet toevallig ook de waarden die ze bij Besox terugvinden.
“Het is belangrijk om de medische historiek van de klanten te kennen zodat je hen een persoonlijke service kan bieden. Daarnaast zorgen wij er ook voor dat wij over een grote stock beschikken zodat de klanten niet moeten terugkeren voor hun geneesmiddel. En het gebeurt regelmatig dat wij na de uren nog medicijnen aan huis leveren. Onze klanten appreciëren dat in hoge mate.”