Besox

Besox groeit opnieuw 25%

6 december 2018

We zijn trots te melden dat we al vier jaar lang groeicijfers neerzetten. Ook in 2018 mogen we een stijging van maar liefst 25% optekenen. Niet alleen de omzet, maar ook het personeel en het aantal kantoren vermeerdert. Daarnaast voegden we, met hoofdkantoor in Knokke-Heist, vorig jaar verzekeringen, bankieren en beleggingen toe aan zijn portefeuille. Dit dankzij de overname van een verzekeringsmakelaar en drie  AXA-bankagentschappen in onze thuisstad en Blankenberge. De motor achter deze sterke cijfers is een klantgerichte aanpak met een grote dosis innovatie; We ontwikkelden namelijk als eerste sociaal secretariaat in België een mobiele app.

Al vier jaar lang een stijgende lijn

Sinds CEO Christophe Morbee vier jaar geleden de leiding overnam van zijn vader, kennen we als sociaal secretariaat niets dan groei. De omzet groeide van 1,7 miljoen euro naar 3,5 miljoen. Het personeelsbestand breidde uit van 17 tot 40 medewerkers. Het aantal kantoren ging van twee naar vijf, met bijkomende vestigingen in Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Van de 225 nieuwe klanten die we in 2018 mochten verwelkomen zijn 60 procent startende bedrijven zonder sociaal secretariaat die vanzelf hun weg naar het ons vinden. Slechts 40 procent komt naar Besox door gerichte commerciële acties.

Dit jaar richtten we ook een joint venture op in Terneuzen (NL) in samenwerking met Bolwerk 7, een kantoor gespecialiseerd in grensarbeid, om ook salarisadministratie te verzorgen over de grenzen heen.

Nieuwe diensten

Om onze klanten nog beter van dienst te zijn, keken we ook naar diensten buiten het gewone portfolio van een sociaal secretariaat. Besox nam in 2017 een verzekeringsmakelaar over en 3 AXA-bankagentschappen om onze klanten ook te kunnen helpen met verzekeringen, bankieren en beleggen. Drie kantoren bevinden zich op bekend terrein in Knokke-Heist; het vierde in Blankenberge. Goed voor nog eens 20 extra werknemers bovenop de 40. Deze nieuwe takken werd omgedoopt tot Besox Verzekeringen, onder leiding van Bernard Vuylsteke en Besox Finance, onder leiding van Cedric Biebauw.

“In een samenwerking vind je veel meer troeven dan in een loutere optelsom van bedrijf A en B. We zien de fusies dan ook meer als een partnership. Zo hopen we zowel de klanten van Besox als die van Zakenkantoor Hilde Timmerman én Lycke & Van Huffel beter van dienst te kunnen zijn.”, vertelt Biebauw.

Innovatie met aandacht voor de klant

“De drijvende kracht achter onze groei is een klantgerichte aanpak, waarbij ieder bedrijf een persoonlijke adviseur krijgt, en een gezonde dosis innovatie. Zo zijn we het eerste sociale secretariaat in België die een mobiele app ontwikkeld heeft voor onze klanten en hun werknemers. De werknemers kunnen op hun smartphone verlof aanvragen, hun loonbrief consulteren, hun persoonlijke gegevens aanpassen, een foto nemen van hun ziektebriefje en doorsturen naar hun werkgever, …”, weet Christophe Morbee, CEO van Besox. De ambities met ons intussen bekroonde platform zijn groot: We kijken actief hoe het artificiële intelligentie kan toevoegen om zo gerichte aanbevelingen te doen om het HR-beleid van onze klanten te optimaliseren.